1. ҮЗДІК ЭРГОНОМИКАЛЫҚ ШЕШІМДЕР
Біздің балабақшада мектеп жасына дейінгі баланың жеке, интеллектуалды, әлеуметтік және эмоционалды дамуын қамтамасыз ететін даму ортасы құрылды. Үй-жайлардың интерьерін, балалар жиһаздарын, ойындар мен ойыншықтарды, дене шынықтыру жабдықтарын жасау «БАЛАЛЫҚ ШАҚТЫҢ ЭРГОНОМИКАСЫНА» сүйенеді.
Барлық топтарда балалардың қозғалыс белсенділігін арттыру үшін қажетті атрибуттармен жабдықталған дене шынықтыру – сауықтыру орталықтары бар: жалаулар, сұлтандар, ленталар, құрсаулар, арқандар, құм дорбалары, доптар, сақиналар, жалаң аяқ кілемшелер. Барлық заттар мұғалімдер мен ата аналардың қолымен жасалған.
Әр топта тілдік кеңістікке ену үшін пәндік-кеңістіктік даму ортасы құрылды, оған мыналар кіреді: аудио және бейне материалдар; ауызша тақта-баспа ойындары, оқу құралдары, көркем әдебиет; ситуациялық, рөлдік, лингвистикалық мазмұны бар театрландырылған ойындар. Театр аймағында әр түрлі театр қуыршақтары, маскалар, декорациялар, экрандар бар.
Әр топтағы танымдық даму орталығы сенсорлық даму бұрышы түрінде (балалар үшін) ұсынылған; энциклопедиялар, ойын-сауық, дидактикалық материалдармен ойындар бар ойын-сауық математикасының бұрышы; үлкен еден, шағын үстел конструкторы, ойнауға арналған ойыншықтар, құрылыс сызбалары бар құрылымдық аймақ; табиғат бұрышында өсімдіктер, балықтары бар аквариумдар бар, табиғи аймақтардың макеттері, қолөнер жасауға арналған әртүрлі табиғи материалдар, экологиялық білім беру ойындарының ойын кітапханасы, балалардың эксперименттік іс-әрекетіне арналған орын бар.
Шығармашылық даму орталығында көркемөнер, балалар көркем әдебиеті, балалар музыкалық аспаптары, шығармашылықтың «қабырғасы», сәндік-қолданбалы өнер туындыларының үлгілері және т. б. ұсынылған.
Әлеуметтік даму орталықтарында сюжеттік-рөлдік ойындарға арналған ойын материалы; жол қозғалысы, қауіпсіз өмір сүру ережелері бойынша материалдар бар.
Топтардағы пәндік - кеңістіктік даму ортасының толықтығы балалардың жан-жақты дамуын қамтамасыз етеді, олардың назарын аударған ойын материалдарының әсерінен қызығушылықтары мен мүмкіндіктеріне сүйене отырып, өз қабілеттерін пайдалануға, ойнауға мүмкіндік береді.
2. «ОЙЫН АРҚЫЛЫ ОҚЫТУ» — біздің тәжірибе
«Ойын - бұл үлкен жеңіл нәзік, ол арқылы баланың рухани әлеміне қоршаған әлем туралы идеялар мен ұғымдардың өміршең ағымы енеді. Ойын - бұл қызығушылық пен ізденімпаздықтың жарқылын тудыратын ұшқын».
В.А. Сухомлинский
Балабақшадағы ойын қызметі білім беру процесінің мазмұны мен ұйымдастырылуының ажырамас элементі болып табылады. Бір жағынан, ойынның өзі құнды, өйткені ол арқылы оқушылар таным саласын кеңейтеді, қоғамдағы мінез-құлық нормалары мен ережелерін түсінеді. Екінші жағынан, мұғалім ойынды әртүрлі іс-шаралар мен өзара әрекеттесу нұсқалары арқылы оқу-тәрбие процесінің негізгі қызметі ретінде пайдаланады. Ойында баланың өзі әлі білмейтінін білуге тырысады, ойында құрдастарымен тікелей қарым-қатынас жасалады, адамгершілік қасиеттері дамиды.
Ойындарда балалар тікелей қабылдайтын әлеуметтік шындықтың қарапайым және түсінікті құбылыстарын көрсетеді. Біздің мектепке дейінгі ұйымның педагогтері балалар үшін ойын ортасын үнемі жаңартып, өзгертіп отырады, ерекше материалдардан ойыншықтар ойлап табады, ойын барысында балалардың қиялын дамытады. Балалардың ойын іс-әрекетіне деген қызығушылығын арттыру үшін олар қызықты ойын жағдайларын, іздеу шытырман оқиғалы ойындарын жасайды және қарапайым ойындарға ерекше шешімдер ұсынады. Нәтижесінде балалардың ойын әрекеттері әртүрлі және қызықты болады, бұл балаларды әртүрлі ойындар ойнауға итермелейді.
3. ОРТА — ҮШІНШІ ПЕДАГОГ
Баланың дамуы оны тәрбиелейтін ересектер сияқты объективті ортаға байланысты.
Л. С. Новоселова
Біздің мектепке дейінгі ұйымымызда пәндік-кеңістіктік даму ортасы әр баланың даралығын, оның бейімділігін, қызығушылығын, белсенділік деңгейін ескере отырып құрылады. Біз оны әр баланың сүйікті ісімен еркін айналысуға, өзін байқауға, есте сақтауға, салыстыруға, әрекет етуге машықтануға мүмкіндігі болатындай етіп модельдейміз. Мұндай ортада бала танымдық шығармашылық іс – әрекетке белсенді қатысады, оның қызығушылығы, қиялы, ақыл-ой және көркемдік қабілеттері, коммуникативті дағдылары дамиды, ең бастысы-тұлғаның дамуы орын алады. Бала мұндай ортада жай сөйлесіп қана қоймайды, ол өзі тұрған кеңістіктің толыққанды иесі екенін сезінеді, ол өзінің, қоршаған ортасының жаратушысы болады.
4. БІЗДІҢ БАЛАБАҚШАНЫҢ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ІС — ӘРЕКЕТІ
Инновациялық педагогикалық технологияларды қолдану мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеу мен оқытудың жаңа мүмкіндіктерін ашады: тәжірибе жасау, алған білімдерін синтездеу, шығармашылық қабілеттері мен коммуникативтік дағдыларын дамыту, бұл оған мектептегі өзгерген жағдайға сәтті бейімделуге мүмкіндік береді. Инновациялық білім беру процестерінің негізі мен мазмұны мұғалімнің инновациялық қызметі болып табылады, оның мәні педагогикалық процесті жаңарту, дәстүрлі жүйеге жаңа құрылымдар енгізу болып табылады.
Біздің мектепке дейінгі ұйымның білім беру процесінде қолданылатын кейбір әдістер мен технологияларды тізімдейік:
- дамытушы технологиялар: мнемотехника, пластилинография;
- Ақпараттық технологиялар: танымдық ертегі;
- жобалау технологиялары: эксперименттік қызмет, танымдық-зерттеу қызметі;
- Денсаулық сақтау технологиялары;
- квест технологиясы;
- ТРИЗ білім беру технологиясы;
- Дьенештің логикалық блоктары;
- ЛЭПБУК технологиясы және т. б.
Бүгінгі таңда біздің балабақша - бұл әр маман бір-бірін үйрететін, ойлайтын, алаңдататын бірегей тұлға болатын біртұтас ұжым. Педагогикалық практиканың заманауи талаптары мен тенденцияларын ескере отырып, уақыт өте келе бөбекжай педагогтері оң нәтижелерге қол жеткізуге мүмкіндік беретін өзекті мәселелерді шешудің жаңа технологияларын іздеуде.
5. АТА — АНАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУДАҒЫ ЕҢ ЖАҚСЫ ТИІМДІ ТӘЖІРИБЕ
Балабақша педагогтері ата-аналармен жұмысты ұйымдастыруда айтарлықтай тәжірибе жинақтады. Біздің бақшамыздың отбасымен жұмыс істеу формалары әртүрлі және серіктестік пен диалог принципін жүзеге асырады. Мектепке дейінгі ұйым мен отбасының педагогикалық әріптестігі аясындағы жұмыс бала - ата-ана-педагогтер жүйесі бойынша құрылады.
Ата – аналармен жобалық іс-шаралар, іскерлік ойындар, квест-ойындар, дөңгелек үстелдер, ашық есік күндері, тренингтік сабақтар сияқты жұмыс түрлері үлкен қызығушылық тудырады.
Отбасымен сенімді қарым-қатынас пен өзара түсіністік орнатудың қызықты нысаны - балалар мен ата-аналардың әртүрлі тақырыптардағы шығармашылық байқаулары, акциялары мен бірлескен шығармашылық көрмелері.
Мерекелер мен ойын-сауықтарда ата-аналар тек бақылаушы емес, балалармен бірге тікелей қатысушы болады.
Ата-аналар балаларды тәрбиелеу және оқыту мәселелері бойынша қажетті ақпаратты көрнекі-ақпараттық материал: стендтер, қимылды папкалар, буклеттер арқылы алады.
Мектепке дейінгі ұйым қызметінің ашықтығын және ата аналар үшін ақпараттың қолжетімділігін қамтамасыз ету үшін АКТ технологиясының түрлі құралдары қолданылады:
- бөбекжай-бақшаның сайты http://balapan-ak.sko.kz/;
- әлеуметтік желілердің беттері https://www.facebook.com/profile.php?id=100042123441481, https://instagram.com/balapan__sko_akkaiyn?utm_medium=copy_link
- ұялы байланыс, WhatsApp қосымшасы.
Балабақша базасында кеңес пункті жұмыс істейді, онда ата-аналар педагогика, балалар психологиясы, медицина салаларынан сұрақтарға жауап ала алады, сондай-ақ көптеген қызықты нәрселерді біле алады.
Тәжірибелі педагогтар мен мамандар заманауи мектепке дейінгі тәрбие мен білім берудің жаңа бағдарламалары мен технологияларымен таныстырады; бала үшін отбасында бос уақытты өткізу, балалар мерекесін ұйымдастыру қаншалықты қызықты және пайдалы екендігі туралы ұсыныстар береді; әртүрлі қолөнер түрлерін жасау бойынша шеберлік сабағын өткізеді.
Ата-аналармен өзара әрекеттесу формаларының әртүрлілігі, интерактивтілігі біздің педагогтерге отбасылармен қарым-қатынасты едәуір жақсартуға, ата-аналардың педагогикалық мәдениетін арттыруға, балалардың әртүрлі білім беру салалары бойынша түсініктерін кеңейтуге мүмкіндік береді.
6. МЕРЕКЕЛЕР ЖӘНЕ ОЙЫН-САУЫҚ
Балалар мерекесі - баланың өміріндегі ең маңызды сәттердің бірі. Мерекелер мен ойын-сауық балалардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға ықпал етеді, балаға жағымды сезімдер сыйлайды, ұжымда әрекет етуге шақырады, ойлауды дамытады.
Біздің мектепке дейінгі ұйымда дәстүрлі түрде топтық бос уақыт пен іс шаралар өткізіледі: «Білім күні», «Тілдер онкүндігі», «Күз мерекесі», Республика күніне тематикалық іс-шаралар, «Жаңа жылғы ертегілер», «Аналар мерекесі», «ЖЖЕ күні».
Салауатты өмір салты дағдыларын қалыптастыру мақсатында спорттық іс-шаралар өткізіледі: «Менің көңілді шырылдаған допым!», «Көңілді старттар», «Біз батыл және ептіміз»; «Денсаулық еліне саяхат», «Дәрумендер үшін саяхат» спорттық мерекелері; «Сәбилерге арналған қауіпсіздік ережелері», «Алинкаға арналған дәрумендер» дене шынықтыру ойын-сауықтары; «Бірге біз күшпіз» денсаулық күндері, «Көңілді доп чемпионаты».
Топтық іс-шаралармен қатар жалпы бақшалық іс-шаралар өткізіледі. «ҚР Конституциясы күніне арналған ертеңгіліктер», «Бөбекжайдың туған күні», «Тәуелсіздік күніне арналған ертеңгіліктер», «Наурыз мейрамы», «Қазақстан халқының бірлігі күні», «Жеңіс күніне арналған ертеңгіліктер».
Бөбекжай тәрбиеленушілері мұғалімдер күніне, тәуелсіздік күніне, 8 наурызға, балаларды қорғау күніне арналған аудандық іс-шараларға белсенді қатысады.
Ертеңгілікте өз өнерін көрсету баланың қызығушылығын тудырады, оны шабыттандырады, қуаныш сезімі, мерекелік көңіл-күй пайда болады. Өлеңдерді жатқа оқу баланың сөйлеуін дамытады, ол құрдастарымен бірге ән айтады, әннің сөздерін есте сақтайды, әдемі қимылдарды көрсетеді, басқаларды тыңдауға үйренеді, қимылдарды дұрыс орындауға тырысады, яғни осының арқасында есте сақтау, ойлау қабілеттері жақсарады. Бұл іс-шаралардың тағы бір жағымды жағы - бала күнделікті көрумен қатар, кейіпкердің бейнесіне еніп, таңғажайып әлемге енеді.
7. КЕРІ БАЙЛАНЫС — ӨЗГЕРІСТЕР ТЫНЫСЫ (МДҰ даму жоспары)
Балабақшада Наурыз мерекесі аталып өтті Газета Аққайың от 31.03.2022 г., №13 (PDF 245 Kb)
Тәрбиеші - балабақшаның жүрегі! Газета Колос от 10.03.2022 г., №10 (PDF 370 Kb)
Туылған күніңмен, Балапан! Газета Колос от 04.11.2021 г., №45 (PDF 239 Kb)
Тәрбиешімізге алғыс білдіреміз! Газета Колос от 11.03.2021 г., №10 (PDF 350 Kb)
Мақаланы құрған күні 12.06.2020 10:11
Мақаланы жаңартқан күні 08.11.2022 10:10